Loopia en vecka senare

Det har väl inte undgått någon att Loopias e-posthantering totalt har havererat. Nu är det söndag kväll och en vecka har passerat. Mailen fungerar nu som den ska men det saknas fortfarande mängder av mail i postlådorna.

Det har väl inte undgått någon att Loopias e-posthantering totalt har havererat. Nu är det söndag kväll och en vecka har passerat. Mailen fungerar nu som den ska men det saknas fortfarande mängder av mail i postlådorna.

Under veckan har jag ställt om och flyttat allt till Google Apps. Jag använder personligen inte Loopia men jag har kunder som gör det och det har varit en tråkig vecka att svara i telefon vill jag lova. Men flytten är nu klar och jag har matat in lite gamla backuper på kundernas e-postkonton. Men jag väntar fortfarande på att Loopia ska gräva fram de mejl som saknas.

Anledningen till att jag ny flyttat helt från Loopia är enkel. De retade upp mig ganska ordentligt när de skickade en faktura på 4 papp för att kunden hade använt mer än 500mb. Och visst, det finns ett avtal där detta står jättetydligt, det framgår dock inte i annonser och liknande där de under åren har pushat för 10 gig lagring (som då tydligen inte är delat med mailen). Aja förstår att de vill tjäna pengar men en mastig faktura och en veckas trams med mejlen resulterar i att de nu blir av med trogna kunder som i längden hade gett dem mer pengar.

Uppdatering: Det verkar nu som att jag kommer få vänta och att det inte ens är säkert att de lyckas mata in alla mejl. Anledningen är att deras backup verkar totalkörd. De har nu skickat iväg diskarna (?) till ett återställningsföretag. Aja den som lever får se.

Författare: Viktor Berthilson

.

Kommentera